27.aug

30 år med EØS og ESA

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Hva har vi lært og kan det grønne skiftet forenes med industripolitikk? EØS-tilsynet ESA har hatt en nøkkelrolle for å sørge for at EØS-avtalen har vært en stille suksess for folk flest og for norsk næringsliv siden den tredde i kraft i 1994.

Både i Norge og Europa ønsker politikerne å bruke overgangen til utslippsfritt samfunn til å skape nye næringer. Hvilke initiativer kommer fra EU og hva er ESAs rolle?

Og hvordan vil disse pågående endringene i Europa og spesielt det grønne skiftet påvirke næringslivet i Stavanger-regionen?

I dette møtet treffer du Arne Røksund, president i ESA og Harald Evensen, direktør for Konkurranse og Statsstøtte.

For mer informasjon eller spørsmål, kontakt Tormod Andreassen i Næringsforeningen

>> No show faktureres dersom avmelding ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.
>> Vennligst oppgi eventuelle allergier ved påmelding.

08.30 Kaffe, frokost og mingling

09.00 Velkommen Harald Minge, administrerende direktør Næringsforeningen i Stavanger-regionen

09.10 30 år med EØS og ESA – hva har vi lært og kan det grønne skiftet forenes med industripolitikk? v/ Arne Røksund, president ESA

09.40 Rammer for statsstøtte og EU v/ Harald Evensen, Direktør for Konkurranse og Statsstøtte

10.10 Q & A

10.25 Takk for i dag

Foredragsholdere

Arne Røksund

Arne Røksund har vært president for ESA siden 1. januar 2022. Han var før dette departementsråd i Forsvarsdepartementet, en stilling han hadde siden mars 2017. Fra 2014 til 2017 var han assisterende departementsråd i Nærings- og fiskeridepartementet. Røksund har vært sjef for Forsvarets stabsskole og Forsvarets høgskole, og ble deretter utnevnt til kontreadmiral. Han har en doktorgrad i historie. Røksund etterfulgte Bente Angell-Hansen.

Harald Evensen

Før han tiltrådte stillingen hos ESA i 2022, var Harald partner i Føyen fra 2017, og før det igjen assosiert partner (2000-2002) og deretter partner (2002-2016) i Selmer, et privat advokatfirma i Oslo. Harald jobbet som jurist i ESAs avdeling for konkurranse og statsstøtte fra 1997 til 2000. Før dette tilbrakte han tre år som juridisk direktør i Konkurransetilsynet (1994-1997). Han har også jobbet som bedriftsadvokat, som advokatfullmektig i Thommesen advokatfirma, som dommerfullmektig i Tromsø og som advokat for Skien politikammer.

Andre lignende møter:

04. nov 2024 -