30.okt

Logistikkdagen 2024: Teknologi og samarbeid

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Velkommen til den største logistikkonferansen i Rogaland! Bruk av KI i logistikk, framtidens luftfart, lean i dagligvarebransjen og det grønne skiftet – dette er temaene du vil få innsikt i under årets konferanse for transport og logistikk.

Uansett om du er ny i bransjen eller har lang erfaring vil du under årets Logistikkdag få innsikt i gode diskusjoner, aktuelle planer og strategier – og ikke minst verdifull nettverksbygging.

Løsningen for framtidens utfordringer ligger i teknologi og samarbeid. Derfor skal vi se nærmere på temaene det grønne skiftet og dets betydning for logistikk og transport, bruk av KI i logistikk, Digitoll, framtidens luftfart, samt dagligvarebransjen i et logistikk- og Lean-perspektiv.

På scenen møter du relevante politikere som Tom Kalsås, ekspertene og næringslivsaktørene Martin Bennetzen fra Zitilite, Morten Wathne fra Avinor, Ingelin Noresjø fra NHO, May Britt Lilletvedt fra NorSea Logistics og Petter Grålumstuen fra Kitch'n vil dele sine kunnskaper og refleksjoner. Nye veier vil gi en status på pågående og kommende prosjekter.

Logistikkdagen 2024 arrangeres i et samarbeid med:
Logistikkforeningen, NHO Logistikk og Transport og Maritimt Forum.

>> For spørsmål om Logistikkdagen 2024, ta kontakt med Hanne Hernes, Næringsforeningen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.15 Registrering og mingling.

09.00 Velkommen, ved komiteleder Siri Tansø.

Det grønne skiftet: Vi skal gjøre vår del av jobben, men hva vil regjeringen gjøre? Ved Tom Kalsås, statssekretær i Samferdselsdepartementet.

Pågående og kommende prosjekter, ved Asbjørn Heieraas, Nye veier.

Hva trenger næringslivet? Ved Per Øyvind Voie, Vireon.

Grøntlandtransportprogram, ved Ingelin Noresjø, NHO.

10.40 Pause med muligheter for nettverksbygging.

Digitoll, ved Ola Røynestad i Pentagon.

Elfly? Droner? Hva blir framtiden? Ved Morten Wathne, Avinor.

11.40 Lunsj.

AI til bruk i logistikk, ved Martin V. Bennetzen, Zitilite.

Den digitale reisen, ved Petter Grålumstuen, logistikkansvarlig i Homeco.

Hva forventer vi når havvindeventyret begynner? Ved May Britt Lilletvedt, NorSea Logistics.

Norske havvindhavner kan skape milliardverdier, men hva betyr egentlig havvind for havnene? ved Kristine Edvinson, Karmsund Havn.

Hvordan ble Autostore Norges første «enhjørning»? ved Oscar Lindberg, Chief Information Officer, Autostore.

14.00 Takk for i dag!

Foredragsholdere

Tom Kalsås

Tom Kalsås er statssekretær i Samferdselsdepartementet. Han var før det gruppeleder for Rogaland Arbeiderpartis fylkestingsgruppe, og har tidligere jobbet som advokat i Haver Advokatfirma i perioden 2011 til 2019. Han har også jobbet som produksjonsmedarbeider i Reslink AS. Kalsås er utdannet jurist fra Universitetet i Bergen og har en LL.M.-grad fra Universitetet i Heidelberg.

Ingelin Noresjø

Ingelin Noresjø er daglig leder for Grønt Landstransport Program i næringpolitisk avdeling i NHO. Hun har tidligere vært statssekretær i Samferdselsdepartementet.

Martin V. Bennetzen

Martin V. Bennetzen er daglig leder i og grundlægger af AI-selskabet zitilite. zitilite hjælper bedrifter i Norge, Danmark og Mellemøsten med at bruge, implementere og skabe værdi med AI i organisationen. Martin har tidligere arbejdet i oliebranchen hos bl.a. Maersk Oil i Qatar og Danmark samt arbejdet i konsulentbranchen hos bl.a. Deloitte og Accenture.

May Britt Lilletvedt

May Britt Lilletvedt er CEO i NorSea Logistics AS og har ansvar for alle NorSea sine baser langs kysten fra Tananger til Hammerfest. May Britt har hatt ulike roller i leverandørindustrien til olje og gass siden 2006.

Petter Grålumstuen

Petter Grålumstuen er IT- og logistikkansvarlig i Homeco. Homeco omfatter butikkjedene Kitch'n, Tilbords, Cervera (SE) samt grossistselskapet Homebrands. Han har vært ansatt i Homeco siden 2018 og har bidratt til selskapets digitale transformasjon, både i butikkene og spesielt med utviklingen og automatiseringen av selskapets netthandelslager. Han har tidligere hatt en tilsvarende stilling i den lokale sportskjeden MX-Sport/grossistselskapet T. Fjelland & CO AS. Homeco har en sterk lokal forankring, med hovedkontor i Sandnes og lager på Håland, Bryne.

Per Øyvind Voie

Per Øyvind Voie er administrerende direktør i Vireon AS. Vireon bygger hydrogenfyllestasjoner for tungtransport i Norden og har nylig åpnet sin første stasjon i Norge. Voie har arbeidet med hydrogen og hydrogeninfrastruktur siden 2021, og kom da fra stillingen som næringspolitisk direktør i Elektroforeningen, hvor han også arbeidet mye med å få transportsektoren utslippsfri.

Morten Wathne

Morten Wathne er operativsjef flyside på Sola Lufthavn med ansvar for brann og redningstjenesten samt drift og vedlikehold av Avinors bygningsmasse og infrastruktur. Morten har 24-års fartstid i Avinor i flere ulike funksjoner. Det meste av tiden har vært på Sola, men har hatt arbeidssted på Flesland i 2 år som Sikkerhets- og kvalitetssjef for lufthavnene i Sørvest Norge, samt 2 år på Kjevik som lufthavnsjef.

Kristine Edvinson

Kristine Edvinson jobber med forretningsutvikling i Karmsund Havn. Karmsund Havn er et tradisjonsrikt havneselskap, og er et av de største havneselskapene i Norge. Selskapet er i en sterk vekstfase i flere segmenter. I dag er det fire havneområder som utgjør hovedfokuset til Karmsund Havn. Men et femte er under utvikling, Haugesund Wind Port Haavik, der havvind får en dedikert rolle. Sistnevnte ligger an til å bli en av Karmsund Havn sine største satsinger gjennom tidene.

Oscar Lindberg

Oscar Lindberg er Chief Information Officer i Autostore. Han har jobbet i ulike IT-funksjoner i selskapet siden 2018 i en tid der selskapet har vokst kraftig globalt. AutoStore AS ble grunnlagt i 1995 med hovedkontor på Nedre Vats i Vindafjord. Selskapet spesialiserer seg på robotstyrte lagersystemer som effektiviserer lagerdrift ved å automatisere vareplukking.

Andre lignende møter:

04. nov 2024 -