02.okt

Sandneskonferansen

Du er allerede påmeldt dette arrangementet

Fyll inn organisasjonsnummer eller navn
Ved mange, eller mangelfulle treff, bruk organisasjonsnummer.
Ingen bedrifter funnet
Feil selskap?
Det er ikke flere plasser igjen for denne rabattkoden.
Fjern koden for å melde deg på til standard pris.
{{price}},- eks. mva.
Få innsikt i hvordan teknologi kan optimalisere drift, skape nye forretningsmuligheter og styrke konkurranseevnen til bedrifter i og rundt Sandnes. Tidligere forsvarssjef Sverre Diesen kommer for å fortelle om det geopolitiske bakteppet.

Sandnes har lenge vært kjent for sin entreprenørånd, og tar nå neste skritt ved å integrere avansert teknologi i næringsutviklingen. Vi har samlet innovative bedrifter i regionen til å dele sine erfaringer og fortelle hvordan de utnytter teknologien til sin fordel. I en tid hvor digitale trusler øker i omfang, er cybersikkerhet en kritisk del av enhver virksomhets strategi.

På scenen har vi med oss sjefsforsker i Forsvarets Forskningsinstitutt og tidligere forsvarssjef Sverre Diesen, som vil gi sine analyser på hvordan teknologien påvirker den geopolitiske usikkerheten. Du får blant andre høre daglig leder i SR Group, Bjørn Røstad fortelle om den gangen de ble utsatt for dataangrep. Han vil dele sine erfaringer, og gi råd til hvordan din bedrift kan beskytte seg mot digitale trusler. Teknologibedriftene Wenn og Roboxi har benyttet det teknologiske fortrinnet, og vil vise deg hvordan. I tillegg vil Helge Hamre presentere Økonomiske Utsikter fra DNB Markets.

Sandneskonferansen arrangeres i samarbeid med DNB.

>> For spørsmål, ta kontakt med Hanne Hernes, Næringsforeningen.
>> No shows vil bli fakturert dersom avbestilling ikke er gjort innen 48 timer før møtestart.

08.00 Registrering, kaffe og mingling.

08.30 Velkommen, ved konferansier Terje Fanebust, regionbanksjef i DNB.

08.45 Økonomiske Utsikter, ved Helge Hamre, senior megler i DNB Markets.

09.00 TBA

09.40 Pause med enkel servering og nettverksbygging.

10.10 Teknologi i praksis, ved Benedicte Økland, Wenn AS.

10.30 Teknologi i praksis, ved Magnus Finnesand, Roboxi AS.

10.50 Farene ved dagens teknologi, ved Bjørn Røstad, SR Group.

11.10 Verden i 2024: Ukraina, Midtøsten, Taiwan - og et skjebnevalg i USA, ved Sverre Diesen, Forsvarets forskningsinstitutt.

Foredragsholdere

Helge Hamre

Helge Hamre er senior megler i DNB Markets innenfor valuta, rente og råvaremarkedet. Han er autorisert finansanalytiker og har jobbet i markedet i over 25 år, herunder mange år som leder av det regionale meglerbordet i DNB Markets i Sør/Vest.

Sverre Diesen

Sverre Diesen er general og tidligere forsvarssjef. Han er sivilingeniør fra NTNU. Han er nå sjefsforsker ved Forsvarets Forskningsinstitutt (FFI) der han arbeider spesielt med spørsmål knyttet til cyberkrigføring, operasjonsanalyse og langsiktige framtidsanalyser.

Benedicte Økland

Benedicte Økland er CEO​ i Wenn Property og har mer enn 20 års erfaring fra teknologi, samfunnsliv og byggenæring, inkludert sentrale roller i OBOS, Telenor og Høyre. Benedicte grunnla og ledet i flere år Norges første innovasjonsklynge for byggenæringen, Construction City Cluster, med medlemmer fra hele verdikjeden i bygg og anlegg og næringseiendom.

Terje Fanebust

Terje Fanebust er divisjonsdirektør for Bedriftsmarked Sør/Vest og plassjef i Stavanger/Sandnes.

Bjørn Røstad

Bjørn Røstad er CEO i SR-Group.

Andre lignende møter:

04. nov 2024 -