Dalane-prisen til Bodil Heskestad

Heskestad ble tildelt prisen under den årlige sommerfesten som Næringsforeningen arrangerer i Egersund.
28.august 2020 Av Lars Idar Waage

Prisen ble delt ut av Dalane Tidendes redaktør Alise Lea Tiller. I statuttene til prisen står det at den deles ut til enkeltpresoner, lag eller virksomheter som har utmerket seg på en positiv måte og som har bidratt til å sette Dalane på kartet.

– Jeg ble helt overveldet og ganske stum da jeg fikk vite at jeg var tildelt Dalane-prisen. Dette hadde jeg ikke ventet, sier Heskestad til Dalane Tidende.

I sin tale trakk redaktøren frem at Heskestad har gjort formidabel innsats innen bygdeutvikling og samarbeid i Dalane.

– Hun tenker ut de gode ideene, har viljestyrke til å sette ideene ut i livet, og er strukturert nok til å sørge for at alt blir som det skal. Hun er allsidig og har jobbet med politikk, idrett, næringsutvikling, kreative prosjekter, og ikke minst så har hun jobbet med mennesker. Prisvinneren er en brobygger som jobber hardt for å skape trivsel og utvikling i bygda si. Det er ingen tvil om at Bodil Heskestad betyr mye for mange, sa Lea Tiller.

Prisen ble første gang delt ut i 1992.

Vi gratulerer!

Andre liknende nyheter

SOMMERPRATEN: Sissel Knutsen Hegdal

Stavanger-ordfører Sissel Knutsen Hegdal (H) tilbereder gjerne en god fiskerett når hun skal imponere, men egentlig foretrekker hun det enkle.

Samler seg på Jæren: – Mer enn bare traktor og «sorpa»

Teknologibedriftene på Jæren samler seg for å markedsføre fagmiljøet, skape identitet, arbeidsplasser og tiltrekke seg ny arbeidskraft.

Reiseliv: 7 av 10 tror på like bra eller bedre sommer

Reiselivsbransjen er positiv før sommeren, men det er ikke alle steder vi får ut potensialet. – Trist at regionen ikke klarer å utnytte potensiale det…