KI: – Mye gøy, men hvordan bruker vi det?
Daniel Thu engasjerte salen med konkrete eksempler på hvordan KI kan effektivisere jobbhverdagen vår. Alle foto: Maria Mår Johansen

KI: – Mye gøy, men hvordan bruker vi det?

Hvordan overleve som markedsfører i 2025? Det var tittelen på foredraget til Daniel Thu fra Bølgen Media. Deltakerne satt på kanten av stolen da Thu fortalte om hvordan man kan bruke KI i hverdagen, hvilke KI-verktøy som passer best til hva og hvordan framtiden ser ut.
09.april 2025 Arne Birkemo

– Gøy! Men hvordan kan vi faktisk bruke dette i hverdagen vår? I jobbsammenheng? Gjøre livet lettere og mer effektivt?

Du har sikkert tenkt det samme når du har sett noe som er laget av kunstig intelligens, KI. Og det samme spørsmålet både stilte og svarte Daniel Thu på da Næringsforeningen arrangerte kurset «Digital markedsføring: De nyeste trendene du må kjenne til» med Daniel Thu fra Bølgen Media som foredragsholder.

– Vi er i en KI-revolusjon. Det er mye gøy, men hvordan bruker vi det i jobben? Og hva skal vi bruke? Det er så mange ulike KI-verktøy og muligheter der ute, sier Thu.

 

KLIKK HER FOR Å SE ALLE BILDENE FRA MØTET

 

Det er ikke bare faglig påfyll når Næringsforeningen arrangerer kurs. Det er også nettverking, gode samtaler og mat.

Konkrete eksempler

I foredraget gikk han igjennom de ulike trendene, siste nytt innen kunstig intelligens. Han viste konkret hva som er mulig med bilder, video, stemme og organisering og tolking av informasjon, rapporter og tunge dokumenter.

Thu tok de 60 deltakerne igjennom kjente og mer ukjente KI-verktøy og viste hvilke muligheter som finnes for å gjøre jobbhverdagen lettere og mer effektivt.

Han viste hvordan han selv har trent om en AI-modell til å ligne seg selv, som han kunne plassere i mange ulike settinger, fra president i Det hvite hus til gartner.

– Og det ser enormt ekte ut. Jeg kan faktisk lage en video av meg selv hvor jeg plasserer meg selv på torget i Stavanger og hvor jeg holder et foredrag som jeg har skriptet på forhånd – og det ser ekte ut, forklarer Thu til Næringsforeningen i forkant av foredraget.

De rundt 60 kursdeltakerne satt langt framme på stolene sine. Hender gikk i været og Daniel Thu måtte svare på mange spørsmål fra salen. Tema engasjerte mange.

 

LES OGSÅ: Powerpoint-kongens tre beste tips

LES OGSÅ: Rekruttering: Ikke gjør denne feilen

Rundt 60 personer deltok på kurset, og mange hadde konkrete spørsmål relatert til sin jobbhverdag.

 

The «next big thing»

Framtiden er spennende. Thu sier det siste nye er AI-agents.

– Det er det «next big thing» Da har man AI-agenter som faktisk kan gjøre den samme jobben som deg.

Men hva med den virkelige verden? Ekte mennesker? Vil jobber forsvinne og KI tar over?

– Vi, altså folk, vil ikke forsvinne og miste jobbene. Men vi kommer til å jobbe annerledes. Det kommer til å bli mer samhandling med KI, fordi det er alltid rom for feil. Man vil alltid ha behov for menneskelig innblanding, sier Thu.

En av kursdeltakerne i salen var Daniel Engen i D2 Merch.

– Det å få høre tips og triks fra dem som bruker disse verktøyene hele dagen er utrolig verdifullt. Han delte faktisk litt av håndboken sin her. Delte noen bransjehemmeligheter. Noe var kjent, noe helt nytt. Og Daniel var flink til å underholde folk med gode tips og konkrete eksempler. Det er mange av disse tingene jeg nå skal sjekke ut selv, sier Engen.

Andre liknende nyheter

Bedrifter kan få lade-støtte

Bedrifter og virksomheter kan få støtte til etablering av ladere til elektriske varebiler og tunge kjøretøy i Stavanger.

Ny konsernsjef i NorSea Group

Lars Haug tar over som ny konsernsjef etter John E. Stangeland i NorSea Group. Stangeland fortsetter i selskapet i nyopprettet rolle som EVP Renewable…

Innovasjon i landbruket: En mulighet for ny norsk industri

Landbruket står overfor betydelige utfordringer. Sviktende jordhelse, økt press på matvaresikkerheten, sikkerhetspolitiske utfordringer og behovet for…

© Næringsforeningen 2019-2025 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner