![Næringspark-utviklere og Sivertsen AS mottar prestisjefylte utmerkelser](/media/9377/gjesdal.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1280&height=720&rnd=133519626490000000)
Næringspark-utviklere og Sivertsen AS mottar prestisjefylte utmerkelser
Hedersprisen Væren ble tildelt Karl Edvard Aksnes og Knut Arve Ravndal. De har vært sentrale i utviklingen av Gjesdal næringspark, som nå huser over 600 arbeidsplasser. Deres visjon forvandlet et utmarksområde til en næringshub, noe som har styrket Gjesdal kommunes posisjon for fremtidig vekst.
Næringsprisen gikk til Sivertsen AS, en virksomhet som har vokst fra en beskjeden start i en garasje til en imponerende omsetning på 80 millioner kroner. Bedriften har vist en unik evne til vekst, innovasjon og tilpasning, og står som et eksempel på hva hardt arbeid og kreativitet kan oppnå.
I den åttende utdelingen av Næringsprisen og Årets VÆR, feiret publikum de som fremmer næringslivet lokalt.
Kriteriene for Næringsprisen er at bedriften:
- har sin hovedaktivitet i Gjesdal og har skapt/sikret arbeidsplasser i Gjesdal kommune
- vært i stabil virksomhet i noen år
- har vist evne til omstilling og nytenkning
- har et godt arbeidsmiljø og tar hensyn til miljøet
- har kompetanseutvikling og resultatutvikling
- bidratt til å sette Gjesdal på kartet i næringssammenheng.
Kriterier for tildeling av Årets VÆR er:
- en enkeltperson/organisasjon eller bedrift som har strukket seg lengre enn det man kunne forvente i næringslivet og som fortjener en utmerkelse.
Disse utmerkelsene, et samarbeid mellom Gjesdal kommune, Gjesdalbuen og Næringsforeningen i Stavanger-regionen, understreker betydningen av næringsutvikling og innovasjon. Ordføreren sto for overrekkelsen, og markerte kommunens anerkjennelse av næringslivets bidrag.
Andre liknende nyheter
SOMMERPRATEN: Sissel Knutsen Hegdal
Stavanger-ordfører Sissel Knutsen Hegdal (H) tilbereder gjerne en god fiskerett når hun skal imponere, men egentlig foretrekker hun det enkle.
Samler seg på Jæren: – Mer enn bare traktor og «sorpa»
Teknologibedriftene på Jæren samler seg for å markedsføre fagmiljøet, skape identitet, arbeidsplasser og tiltrekke seg ny arbeidskraft.
Reiseliv: 7 av 10 tror på like bra eller bedre sommer
Reiselivsbransjen er positiv før sommeren, men det er ikke alle steder vi får ut potensialet. – Trist at regionen ikke klarer å utnytte potensiale det…