Tommel opp fra medlemsbedriftene
Trude Refvem Hembre er godt fornøyd med at nesten 90 prosent av respondentene i medlemsundersøkelsen oppgir at de er godt fornøyde med medlemskapet i Næringsforeningen. Foto: Marius Johnsen

Tommel opp fra medlemsbedriftene

Næringsforeningens ferske medlemsundersøkelse er oppmuntrende og inspirerende lesning. Over 90 prosent av dem som har svart, holder som sannsynlig eller svært sannsynlig at de er medlem også i 2023.
23.mai 2022 Av Frode Berge

Næringsforeningen ønsker å være i konstant utvikling og forbedring. Derfor er tett dialog, og jevnlige tilbakemeldinger fra medlemmene, svært viktig.

Som et ledd i dette arbeidet gjennomfører vi årlige undersøkelser av medlemstilfredsheten. Denne gangen besvarte 595 medlemsbedrifter undersøkelsen. Dette gir en svarprosent på åtte prosent, og nærmere 30 prosent av medlemsbedriftene har respondert.

Resultatene fra året 2021-22 er nå klare, og inneholder svært oppmuntrende tilbakemeldinger. Her er noen av hovedfunnene:

* På spørsmål om grad av samlet tilfredshet med jobben Næringsforeningen gjør, gir medlemmene en score på 5,03 (på en skala fra 1-6, der 1 er bunnkarakter, og 6 er toppkarakter).

* Næringsforeningen tilstreber å etterleve fire kjerneverdier. Følgende score ble gitt på hvor godt vi lykkes med dette:

Verdi: Dagsordensettende. Score: 4,94.
Verdi: Et godt vertskap. Score: 5,28.
Verdi: Modig. Score 4,62.
Verdi: Bærekraftig. Score: 4,56.

Videre ble medlemmene bedt om å ta stilling til et knippe utsagn om jobben Næringsforeningen gjør på ulike områder. Dette ved hjelp av samme skala.

Næringsforeningen...

«Er ofte i media» (4,67).
«Framstår på en positiv måte i media» (5,01).
«Er en viktig næringspolitisk aktør i regionen» (5,06).
«Arrangerer møter/aktiviteter av høy kvalitet» (4,93).
«Arrangerer møter/konferanser som er riktig priset» (4,35).
«Har ressursgrupper som er viktige i arbeidet med å utvikle et godt næringsliv i regionen» (4,95).
«Er godt synlig i sosiale medier» (4,48).
«Er den organisasjonen som best ivaretar interessene til næringslivet i Stavanger-regionen» (5,02).

Trude Refvem Hembre har i flere år vært den i Næringsforeningen sin administrasjon som har hovedansvaret for gjennomføringen av medlemsundersøkelsen.

– Alt i alt er vi veldig godt fornøyd med løypemeldingen fra medlemmene, og vi setter særlig stor pris på at over 90 prosent av dem som har svart, holder som sannsynlig eller svært sannsynlig at de er medlem hos oss også i 2023. Samtidig har undersøkelsen gitt oss nyttige korrektiver og tilbakemeldinger som forhåpentligvis vil bidra til å forbedre oss ytterligere, sier Refvem Hembre.

Andre liknende nyheter

SOMMERPRATEN: Sissel Knutsen Hegdal

Stavanger-ordfører Sissel Knutsen Hegdal (H) tilbereder gjerne en god fiskerett når hun skal imponere, men egentlig foretrekker hun det enkle.

Samler seg på Jæren: – Mer enn bare traktor og «sorpa»

Teknologibedriftene på Jæren samler seg for å markedsføre fagmiljøet, skape identitet, arbeidsplasser og tiltrekke seg ny arbeidskraft.

Reiseliv: 7 av 10 tror på like bra eller bedre sommer

Reiselivsbransjen er positiv før sommeren, men det er ikke alle steder vi får ut potensialet. – Trist at regionen ikke klarer å utnytte potensiale det…

© Næringsforeningen 2019-2024 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra MarkedsPartner