AOF søker etter samarbeidspartnere til Bransjeprogram

AOF Norge søker etter samarbeidspartnere som kan bidra inn i prosjektet «Bransjeprogram innen informasjonssikkerhet og IKT-bransjen», blant annet med innspill til behov og kursopplegget.
31.januar 2024 AOF Sør-Rogaland

AOF Norge jobber nå med en søknad til Bransjeprogram innen informasjonssikkerhet og IKT-bransjen, som er en tilskuddsutlysning av HK-dir, under Kunnskapsdepartementet.

– Vi søker samarbeidspartnere som vil bidra inn i prosjektet, blant annet med innspill til behov og kursopplegget. Kursene skal ha et omfang på 20-60 timer og det vil være gratis å delta på kursene. Planen er å ha to-tre møter (Teams) med samarbeidspartnerne. Dette er utviklingsmøter hvor vi diskuterer innholdet i kursene, tidsplaner, og så videre. Møtene blir tentativt i perioden april-mai. Før vi sender inn søknaden vil vi ta en gjennomgang av innholdet og de store linjene i prosjektet, skriver organisasjonen i en melding.

AOF Norge samarbeider med NTNU CCIS, som er et forsknings- og utviklingssenter ved NTNU, som driver forskning og utvikling på cyber- og informasjonssikkerhet og leverer etter- og videreutdanning på området. Senteret er det største innenfor sitt fagfelt i akademia i Norden. De vil gjerne høre fra din bedrift om dere vil være med i dette prosjektet. Søknaden med signert samarbeidsavtale må leveres 5. februar!

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…