Easee har funnet ny toppsjef

– Den perfekte matchen for Easee nå.
07.juni 2024 Easee

Britiske Anthony Fernandez ansettes som ny administrerende direktør. Fernandez begynner i Easee 12. august 2024.

– Easee er en svært spennende aktør innen global energiomstilling. Jeg er stolt over å bli en del av et svært nytenkende og dedikert team. Det blir spennende å være med nå som Easee skal forme fremtiden for elektrisitet, sier Fernandez.

Anthony Fernandez har over 20 års internasjonal erfaring fra å kommersialisere disruptive teknologier på tvers av ulike sektorer. Tidligere var Fernandez administrerende direktør i Refeyn, et biovitenskapsselskap som ble grunnlagt ved Oxford Universitetet.

Han har også jobbet som VP Asia Pacific for Teledyne Technologies i Hong Kong, og jobbet med medisinsk rådgivning, forsvarssikkerhet og industriell automasjon. Han har en Master of Business Administration (MBA) fra Imperial College Business School i London.

– Avgjørende for Easee

– Vi er svært glade for å kunngjøre at Antony Fernandez begynner i Easee som ny administrerende direktør. Anthony er den perfekte matchen for Easee nå. Hans erfaring med innovasjon og vekst innen bærekraftig teknologi vil være avgjørende for Easee i tiden fremover, sier styreleder Kjetil André Næsje.

Fernandez overtar stillingen fra interim CEO Erik Færevaag.

– Med Fernandez på laget er Easee godt posisjonert til å styrke vår posisjon ytterligere som en global leder innen smart ladeteknologi. Easee går inn i et nytt og svært spennende kapittel. Vi har en sterk merkevare, og Fernandez vil bringe den strategiske forståelsen og innsikten som trengs for videre vekst og sikre våre kunder de beste produktene innen smart ladeteknologi, sier styreleder Næsje.

Mer nytt fra våre medlemmer:

Laerdal Medical åpner ny fabrikk med 140 arbeidsplasser på Forus

Tidenes største kontrakt for Nordic Steel

Nytt produkt

Tidligere denne uken lanserte Easee sitt nye produkt, Charge Core, den kraftigste laderen fra Easee, som vil forbedre ladeopplevelsen.

Easee har ekspandert internasjonalt de siste årene. De introduserer nye produkter som gjør lading av elbiler enklere, sikrere og mer effektiv.

Easee ble etablert i 2018 i Norge. I dag har selskapet over 140 ansatte i 8 land. De har en ambisjon om å bli Europas største grønne teknologiselskap innen 2026, og verdens største innen 2031.

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…