Etablerer trehub på Jæren

– I en byggebransje hvor bærekraft og miljø endelig kommer stadig høyere opp på dagsorden, ser vi i Woodlink en nødvendighet og muligheter i det å etablere en trehub på Jæren, sier Tommy Rasmussen, daglig leder i Woodlink AS.
14.juni 2024 Woodlink AS
Tommy Rasmussen viser stolt frem deres sertifikater på verdens første Svane-merkede holdbare kledninger, med brannimpregnering".

På Jæren, nærmere bestemt i Kverneland Næringspark, ønsker Woodlink å danne en hub. Trehub-en skal fremme bruk av tre og sørge for økt bruk av tre i bygg. For å oppnå dette ønsker Woodlink å knytte til seg ekspertise fra flere ulike spesialfelt. Yrker som står høyt opp på listen er arkitekter, rådgivende ingeniør brann, prosjektutviklere og konsulenter som jobber med miljøsertifiseringer.

– Vi ønsker å etablere en Trehub som skal se på ett prosjekt som en helhet, der alle jobber sammen for å finne løsninger og hvor økt bruk av tre står i fokus. Sammen kan vi skape et miljø der kundene kommer for å få skreddersydde løsninger og bruk av tre er satt i høysetet. Tre er nåtidens og fremtidens byggemateriale. Skal vi løse klimautfordringene vi står ovenfor, er økt bruk av tre en stor del av løsningen, sier en engasjert Rasmussen.

– For å stimulere til at vi kan få etablert en Trehub her på Jæren, vil Woodlink stille disponibelt kontorer med alle fasiliteter. Her finner man «prøverom» med et stort utvalg av materialprøver, pauserom/kjøkken, heis, stor utstilling, konferanserom og mye mer. Parkeringsplasser finner man like utenfor inngangen. Woodlink har en stor produksjon som kan vises frem til kunder.

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…