Flowit flytter på seg

Det Viken-baserte konsulentselskapet Flowit flytter inn i nye lokaler i Kaigata 1 i Haugesund etter oppkjøp og fusjon.
11.januar 2021 Flowit
Daglig leder Tom Ivar Omdahl sammen med styreformann Thorleifg Sire.

- Dette er et resultat av oppkjøp av Flowit AS, Attrakt AS og Samarbeidsutvikling Norge AS som fant sted i høst. Med så tydelige synergier mellom selskapene var det eneste fornuftige å slå seg sammen som et selskap. Som bedriftsrådgivere ville vi rådet våre kunder til å gjøre nettopp dette så da må vi nesten gå foran som et godt eksempel og følge våre egne råd, smiler daglig leder Tom Ivar Omdahl.

Selskapet vil etter fusjonen bestå av omtrent 15 konsulenter hovedsakelig fra Haugesund utdyper Omdahl. Av lokale navn trekker han blant annet frem Oddbjørn Jensen, Jonn Hafredal, Lise Mari Langkås og James Persson blant de 15 konsulentene.

Skal gjøre bedrifter mer lønnsomme

Det nye selskapet vil etter fusjonen i hovedsak fungere som rådgiver og veiledere for bedrifter. Målet er effektivisering av bedriftene som på sikt også vil gi økte inntekter og bedret konkurransekraft. - Alt arbeid er basert på stor involvering i hele organisasjonen, skape flyt i alle prosesser, og med høyt fokus på bærekraft. Det er tross alt de ansatte om skaper resultatene sier Omdahl.

Fortsetter arbeidet med sentrumsutvikling

Gjennom høsten har Attrakt som er et av selskapene i fusjonen, vært en viktig bidragsyter i sentrumsutviklingen i Haugesund. Dette arbeidet påvirkes ikke av denne fusjonen.

- Så langt ser vi at mye av forbedringspotensialet er bedre samarbeid mellom aktørene i sentrum. Kort sagt, hver for seg er alle aktørene bra, men sammen kan de bli enda bedre, forklarer en entusiastisk Omdahl.

Av andre lokale jobber støttes det både byggenæringen, handelsvirksomheter, tjenestetilbydere og tradisjonell industri med tiltak for å bedre effektivitet. Etter fusjonen vil selskapet tilby forbedringsarbeid i hele Sør-Norge innenfor sektorer som bank, næringsmiddel, kommune, helse, offshore, marine, industri, bygg, anlegg og verksteddrift.

Om Flowit:

Flowit anvender verktøy og metoder for å sette kunden i fokus. Målet er å skape bedre flyt og kvalitet gjennom innovasjon og systematisk forbedring for å skape bærekraftige organisasjoner og bedrifter. Flowit arbeider med bedrifter i privat og offentlig sektor, og ser at det er store gjensidige fordeler med dette. Bærekraftige og effektive organisasjoner som lærer av hverandre, bidrar til visjonen «sammen med våre kunder skaper vi friskere samfunn». Med friskere mener selskapet bedre tjenester og produkter levert raskere til en lavere kostnad. En viktig del av deres metodikk er at de jobber for at deres kunder ikke bare skal levere produkter og tjenester til sine kunder/brukere, men også forbedre seg sammen med dem. Målsettingen deres er å sette oppdragsgiveren i stand til å skape bedre produkter, tjenester, prosjekter, fornøyde medarbeidere og solid økonomi. Etter fusjonen er selskapet eid av Tom Ivar Omdahl, Thorleif Sire og Øyvind Reierstad.

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…