Gunnar Crawford til Nordic Edge

Nordic Edge, en toneangivende aktør innen teknologi og innovasjon, er i ferd med å skape et nytt og banebrytende innovasjonsmiljø innen landbruksteknologi. For å lede denne ambisiøse satsningen har vi rekruttert tidligere Smartby sjef Gunnar Crawford med solid erfaring og ekspertise. Med denne strategiske beslutningen åpner Nordic Edge opp for store vekstmuligheter i regionen og styrker omdømme som et sentrum for teknologisk utvikling og nyskapning.
03.august 2023 Nordic Edge
Gunnar Crawford, ny leder for Nordic Edge sin satsing innen landbrukstekonologi.

– Jeg er svært fornøyd med å få Gunnar med på laget vårt. Vi ser at landbruksteknologi representerer et stort vekstpotensial i regionen og vi lanserer nå en spennende og offensiv satsing innenfor dette området. Vi opplever at kommunene på Jæren, akademia og medlemmer i klyngen er svært positive og vi tror dette vil bli et godt bidrag til den nødvendige regionale omstillingen, forteller CEO i Nordic Edge, Terje Eide.

Gunnar Crawford har relevant erfaring som tidligere Smartby sjef i Stavanger kommune, digital forretningsutvikler for Desert Control og som senior forretningsutvikler i innovasjonsteamet til Lyse. Gjennom hans varierte bakgrunn, egenskaper og verdier opplever vi han som den riktige personen til å lede denne viktige satsingen.

– Det føles som å komme hjem! Som leder av Smartbyen samarbeidet jeg mye med Nordic Edge og det offentlige virkemiddelapparatet om næringsutvikling. Det siste året har jeg jobbet med agritech globalt gjennom oppstartsselskapet Desert Control. Nå er dette et naturlig neste steg, hvor jeg får lede arbeidet med næringsutvikling og nettverksbygging innen smart landbruk og landbruksteknologi (agritech). Det handler fortsatt om å kombinere innovasjon og teknologi med gode samarbeid til det beste for næring og planet, forteller Gunnar Crawford.

Satsingen starter for fullt over sommeren. Vi ser frem til å lede et nytt innovasjonssamarbeid og ønsker nysgjerrige selskaper velkommen til å ta kontakt.

Andre liknende nyheter

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…