Ny administrerende direktør i Veni

Pressemelding fra Veni AS. Veni er et teknologi- og innovasjonsselskap som ble etablert av tre gründere sammen med Smedvig i 2018. Selskapet tilbyr kompetanse på virksomhetsstyring, prosjektledelse, systemutvikling, proptech, bærekraft, energi, VDC, integrasjon, IT-infrastruktur, support og drift av IT-løsninger. Les mer på www.veni.no
10.desember 2021 Veni AS
Petter Alfsen

Ny daglig leder i Veni AS Nils Olav Nergaard har gjennom snart fire år lagt ned et formidabelt arbeid i etablering og utvikling av et framtidsrettet og nytenkende teknologiselskap med solid forankring i regionen. På den bakgrunnen har han nå i samråd med styret valgt å tre tilbake fra stillingen som daglig leder i Veni AS. Styret takker Nergaard for innsatsen. Samtidig er styret glad for at Nergaard har takket ja til også å bidra i den videre utviklingen av selskapet som medlem i Styret. Petter Alfsen tiltrer stillingen som administrerende direktør i Veni AS - med umiddelbar virkning. Alfsen er en av 3 gründere i Veni, og har vært COO/Markedsdirektør siden oppstarten i 2018. Han kom da fra stillingen som Regionsdirektør for Atea i Rogaland og Agder og medlem av det norske lederteamet. Alfsen har lang erfaring fra ledende stillinger i IT teknologi bransjen.

Jeg er glad for å kunne annonsere at Petter Alfsen blir administrerende direktør i Veni, sier Odd Torland, Styreleder i Veni, og fortsetter: Petter har gjort en strålende jobb som COO og som leder av den største forretningsenheten i Veni siden oppstarten. Han har også mange års ledererfaring fra it-bransjen og et godt nettverk i Norge - som er av strategisk betydning for Veni. Vi ser frem til Petters bidrag som administrerende direktør i Veni.

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…