Ny daglig leder i Gilje Tre

Thor Eirik Gilje er ansatt som ny daglig leder i Gilje Tre. Han kommer nå fra Sandnes Sparebank.
04.august 2023 Gilje Tre AS
Thor Eirik Gilje

Thor Eirik Gilje etterfølger Karles Gilje som går av med pensjon, og som har ledet bedriften siden 2011. Thor Eirik Gilje vil starte arbeidet den 1. oktober 2023 og vil formelt ta over ansvaret som daglig leder 1. januar 2024. Karles Gilje vil være tilgjengelig for ny daglig leder og andre i store deler av 2024. Karles Gilje vil fortsatt sitte i styret både på Gilje Tre og Gilje Door selv om han går av som daglig leder.

Styreleder i Gilje Tre, Magnar Oanes, er glad for å ha rekruttert en daglig leder som har en lokal tilknytting og god kjennskap til driften av Gilje Tre.

– Styret har sett etter en ny leder som kan lede veksten i selskapet og vil fortsette retningen som er satt for Gilje Tre og bidra til å bygge det gode laget vi har. Thor Eirik Gilje fremstår som engasjert og drivende og kan vise til gode resultater i tidligere stillinger. Styret har gjennomført en omfattende rekrutteringsprosess med mange gode kandidater og er trygge på at vi har landet rett kandidat, sier Oanes.

– Jeg er veldig ydmyk og glad for tilliten jeg har fått av styret for muligheten til å lede Gilje Tre, og ser frem til å bygge videre på en solid og godt sammensatt organisasjon, sier Thor Eirik Gilje.

Gilje Tre er en fremoverlent bedrift som tenker langsiktig med fantastisk dyktige folk som samarbeider godt. Gilje Tre AS, med 75 årsjubileum i år, er en dør- og vindusprodusent med fabrikker på Gilja og på Moi. Dør- og vindusprodusenten er en av landets største med 260 ansatte, omsetning på 580 millioner kroner og med en årlig produksjon på 100.000 vinduer og 20.000 ytterdører. De ferdige produktene selges under merkenavnet Gilje. Bedriften jobber daglig med forbedringer og er anerkjent for sin Lean-reise. Gilje leverer produkter til den kvalitetsbevisste kunden. Med fokus på bærekraft, fleksibilitet og leveringssikkerhet tilbyr vi komplette løsninger med innovasjon som bærende element.

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…