Ny styreleder i Risa Gruppen

Ingvild Storås blir ny styreleder i Risa Gruppen.
25.februar 2022 Risa AS
Ingvild Storås

– Etter en turbulent periode har Risa Gruppen nå et godt fundament for videre satsing fremover, sier hun.

Risa Gruppen ønsker å ta en sentral posisjon i et voksende marked, og være en god og fremtidsrettet leverandør for kundene. Jeg ser frem til å jobbe tett sammen med både administrasjonen og øvrig styre i tiden fremover, sier Storås i en pressemelding.

Storås som har vært medlem i styret i fire år overtar etter Petter Eiken som går av som styreleder etter nærmere fem år der Risa konsernet har vært igjennom en tøff periode. Eiken vil fortsette å bidra inn i Risa Gruppen med strategi og fremtidstanker for gruppen.

– Etter en turbulent periode har Risa Gruppen nå et godt fundament for videre satsing fremover.

Storås er utdannet sivilingeniør fra NTH i Trondheim og har vært administrerende direktør i Baneservice, før hun gikk til sin nåværende rolle som administrerende direktør i CargoNet. Storås har tidligere vært avdelingsdirektør i Block Watne og har erfaring fra ulike lederstillinger i bygg- og anleggsbransjen, blant annet fem år som regionsjef i Mesta og tretten år i Statens vegvesen.

Risa Gruppen har, sammen med Styreskolen i Næringsforeningen i Stavanger-regionen, rekruttert inn Guro Skjæveland som nytt styremedlem. Skjæveland vil bidra som en helt ny profil i styret og jobber til daglig i Nysnø.

– I styresammenheng er det viktig å la ungdommen få taletid og ha påvirkningskraft for retningen Risa Gruppen skal ta i fremtiden, sier daglig leder Bjørn Risa.

Han legger til at han er svært fornøyd med å løfte kvinneandelen til 50 prosent i styret.

Andre liknende nyheter

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…