Nytt studietilbud: Vindkraft og energilagring

Fagskolen Rogaland utvider studieporteføljen med vindkraft og energilagring.
07.desember 2023 Fagskolen Rogaland – Senter for nyskapende utdanninger
Illustrasjonsfoto: Fagskolen Rogaland

Som del av det store grønne skiftet har Fagskolen Rogaland samarbeidet tett med Aibel, Energy Innovation, Windco og Endra, og fått godkjent en ny utdanning i vindkraft og energilagring.

– For å kunne løse dagens klimautfordringer, er det viktig at vi øker andelen fornybar energi. Fagskolen Rogaland ønsker å bidra til en grønn og bærekraftig energifremtid og rette fokuset mot ny energiutvikling med dette tilbudet. Vindkraft er en av de mest bærekraftige formene for energiproduksjon som vi har i dag, og en utdanning innenfor feltet vil kvalifisere studenter til fremtidens nye arbeidsplasser i energisektoren og økonomiske muligheter. Studiet vindkraft og energilagring gir 30 studiepoeng, skriver skolen i en melding.

Forventet oppstart er august 2024.

Andre liknende nyheter

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…