Økende aktivitet i Brasil

Etter flere års pause, åpnes nå markedet i Brasil igjen for Stavanger-bedriften Rena Quality Group AS. Selskapet har inngått flere nye avtaler.
28.april 2022 Rena Quality Group AS
CTO Ørjan Samuelsen (t.v.) og CEO Åsbjørn Dysvik i Rena Quality Group.

– Vi har signert to kontrakter med Altera til en verdi av 50 millioner. Leveransene gjelder prosessanlegg for behandling av både produsert og slop vann på en FPSO (Floating Production, Storage & Offloading vessel), sier CEO Åsbjørn Dysvik.

Anleggene er konstruert for å behandle de fleste typer avfallsvann fra produksjonen og boreaktiviteter ned til de strengeste miljøkrav i markedet. Første system ble sendt til Brasil januar, system to blir ferdigstilt juni og forventes å være ferdig installert og i drift august dette år. Detter er første oppdraget i Brasil på cirka fem år.

– Vi registrer en økende etterspørsel som følge av høye oljepriser og behov for oppgradering og fornying av eldre anlegg samt strengere miljøkrav, opplyser selskapet.

Rena Quality Group AS har et eget lokalt selskap i Brasil «Rena Do Brasil» som håndterer prosessene internt i Brasil.

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…