Solakonferansen som Get Together og Webcast

Luftfartskonferansen «Solakonferansen 2020» blir i år arrangert i en mindre utgave som Get Together på Clarion Hotel Energy, men sendes også i Webcast-format til eksterne deltakere.
11.september 2020 Stiftelsen Solakonferansen
Stiftelsen Solakonferansen, plakat og tema for arrangementet 21. september 2020

Datoen for årets arrangement er 21. september.

– Grunnet Covid-19 så styret i Stiftelsen Solakonferansen seg nødt til å avlyse den sedvanlige tredages konferansen, som ville vært holdt for 34. gang. Vi vil likevel arrangere en kveldssamling i Solakonferansens ånd. Dette inkluderer tre foredrag hvor vi får høre administrerende direktør i Norsk olje og gass snakke om strategi og videre investeringer på norsk kontinentalsokkel. I tillegg får vi et innsyn i Bristow UK SAR test av droner som supplement til tradisjonell SAR, samt CHC sine erfaringer med å drifte offshore helikopteroperasjoner under en pandemi. Kvelden avsluttes med sosial samling og et velsmakende måltid, alt selvsagt i henhold til Covid-19 regler og føringer. Vi sikter oss inn på en full tredagers konferanse i 2021, fastsatt til 20. til 22. september, skriver stiftelsen i en melding.

Stiftelsen Solakonferansen har som mål minst en gang i året å bringe sammen de mennesker som best kan medvirke til å bedre sikkerhet, kvalitet og miljø innen luftfarten. Programmet orienteres omkring aktuelle luftfartsspørsmål og søker å sette fokus på de områder ressursene kan gi høyest effekt for sikkerheten. Konferansen skal gjennom virksomheten bidra til å formidle ny viten videre også til andre områder enn luftfarten.

Påmelding og mer informasjon finner du her!

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…