Stavanger-firma åpner «Digitalt Hogwarts»

Stavanger-selskapet SmplCo, kjent for å være i forkant innen digital innovasjon, har startet et nytt program der de vil lære opp «digitale trollmenn» i sine spesielle designmetoder.
Selskapet har tidligere blitt anerkjent for sine unike måter å jobbe på, inkludert sin 5-Dagers Prototype-prosess. Nå har SmplCo gått sammen med Noroff for å åpne SmplAcademy, hvor de vil dele sine designtriks og erfaringer med unge, lovende produkt designere.
Fart og tempo
De flinkeste studentene fra Noroff’s School of Technology and Digital Media vil få muligheten til praksisplass og oppleve hvordan det faktisk er å jobbe i et raskt miljø innen digital innovasjon.
Hos SmplCo vil de jobbe på reelle prosjekter for ekte kunder, få bruke avanserte verktøy, og få personlig veiledning gjennom hele prosessen.
LES OGSÅ: Green Mountain-rapport: Store ringvirkninger
Andreas Melvær, Daglig Leder i SmplCo, ser frem til å dele kunnskapen sin med nye talenter:
– Studentene vil få kjenne på hvordan det faktisk er å jobbe med digital produkt design, hvor ting ofte må gjøres kjapt og effektivt, sier Melvær.
– I tillegg får Noroff muligheten til å ta med seg praktisk kunnskap fra privat sektor inn i undervisningen sin. Det viktigste for oss er å oppfylle selskapets grunnidé: Det skal ikke være så ****** vanskelig å lage gode digitale løsninger. Og forhåpentligvis vil noen av de flinke design-trollmennene som kommer gjennom vår Digital Hogwarts også ønske å jobbe hos oss etterpå, legger Melvær til.
SmplAcademy er bare starten. SmplCo har flere spennende partnerskap på vei, og ønsker bedrifter og organisasjoner, både lokalt og internasjonalt.
LES OGSÅ: – Dette bør næringslivet benytte seg mer av
Om SimplCo
SmplCo bringer sammen erfarne digitale gründere og en ny, enkel måte å utvikle digitale produkter og tjenester på.
Selskapet ble startet av Lasse Andresen, grunnleggeren av ForgeRock, og en gruppe internasjonale gründere som selv har bygd og solgt sine selskaper. SmplCo ble startet fordi grunnleggerne syntes det var altfor komplisert og dyrt å få nye ideer ut i verden. Så de laget en bedre måte å gjøre det på.
Andre liknende nyheter
Equinor er Norges mest attraktive arbeidsgiver 2025
Equinor topper listen når over 3500 nordmenn har sagt sin mening om hvor de aller helst vil jobbe. I Randstads ferske employer brand-undersøkelse for…
Ketil er ny havnedirektør: – Til nytte for hele regionen
2. mai hadde Ketil Helgevold (55) sin første arbeidsdag som havnedirektør i Stavangerregionen Havn.
NorSea webinar: Hva skjer på norsk sokkel?
NorSea ønsker velkommen til sitt første webinar hvor vert Frode Sandal, kommunikasjonsrådgiver hos NorSea, inviterer til diskusjon rundt hva som skjer…