VB og Tryg Forsikring fornyer samarbeidet

VB Gruppen har forhandlet frem en fornyet samarbeidsavtale med Tryg Forsikring og forventer å øke antall oppdrag og omsetning i løpet av 2024.
01.februar 2024 VB Gruppen
– En strategisk viktig samarbeidsavtale, mener Geir Svarstad, senior strategisk innkjøper i Tryg Forsikring, og Morten Erichsen, leder for Forretningsområdet Proff i VB Gruppen.

På nettsiden til Tryg, selskapet som har en 300 år lang historie, står dette; «Forsikring handler om å gå sammen, og om å begrense følgene av tap og ulykker». Og det er akkurat det som skjer når forsikringsselskapet Tryg og rørlegger-konsernet VB fornyer samarbeidet. Tryg er et av de største forsikringsselskapene i Norge, og er en av VB Gruppens største samarbeidspartnere på forsikring/skade. Avtalen innebærer en optimalisering av leveransene og kundeopplevelsen, samt skadeforebygging i Tryg Forsikring sin kundeportefølje.

– For oss er avtalen strategisk viktig av flere grunner. Vi har forventninger om at vi skal videreutvikle oss tett sammen, med intensjon om å utvikle felles ideer og løsninger, forteller Morten Erichsen, leder for Forretningsområdet Proff i VB Gruppen.

Tryg vil kanalisere størst mulig andel av sitt volum av avtalens tjenester til VB Gruppen.

– Vi opplever at Tryg er veldig fremoverrettet og vektlegger gode kundeopplevelser i skadesaker. I tillegg er Tryg opptatt av å forebygge skader, noe som er vel så viktig. Den mest bærekraftige skaden er den som aldri skjer, sier Erichsen.

VB Gruppen favner mer enn 1900 medarbeidere over hele landet, fordelt på i underkant 50 konsernavdelinger og rundt 100 tilknyttede Partnerbedrifter. Med et solid fotfeste i privat, bedrifts- og prosjektmarkedet, leverer vi vann, varme og energi for rundt tre milliarder kroner i året.

Andre liknende nyheter

En av landets største: – Stor milepæl

Her blir en av landets største ladestasjoner åpnet av ordføreren i Sandnes. På anlegget kan seks store kjøretøy lade samtidig.

Utslippsmål for 2030 avgjøres i år

Årets statusrapport viser at målet om 50 prosent utslippsreduksjoner i 2030 fortsatt er innenfor rekkevidde.

VB starter satsingen på bærekraft for fullt

Ett år etter at rundt 50 rørleggerbedrifter valgte å etablere Norges første landsdekkende rørleggerkonsern, tar VB Gruppen fatt på nye krav og forvent…